7 cviků pro ocelový břišáky + eliminace bolesti zad

Drtivá většina lidí ještě pořád věří, že klasické “školní” cviky na břicho jsou stále to nejlepší pro maximální rozvoj a definici silného “sikspeku”.
Dělají stovky opakování sklapovaček, sedlehů a zkracovaček, aby dosáhli plochého břicha na léto.
Bohužel, pro spodní část zad je tohle cesta do pekel.
Kdykoliv se tvoje záda ohnou například v pozici oblíbeného sedlehu, na tvojí páteř začne působit cílený tlak o síle 330 kg! 
NIC MOC, CO?
Tak proč bys sakra měl pořád dělat tyhle břicho posilující ale záda ničící cviky??

Zamysli se nad tím…

Jak často potřebuješ provést flexi páteře? 
Když ráno vstaneš z postele, večer z gauče?
A při sportu se často zvedáš ze země? 
Jestli jo, tak je asi na čase začít pracovat tom, jak se na zem nedostat, že?
Oproti tomu je zpevnění (zatnutí) břišáku. Jak často dochází k ní?
Když vyrovnáváš svoje tělo při chůzi, pádu, strčení. Při zvednutí něčeho těžšího ze země. Při tlačení. Při tahání. Při dřepování. Při klikách. Při naznačení úderu do břicha. Při lechtání. Při smíchu (záchvatu smíchu). Při chůzi po 4 z baru…
To už zní jako opravdovej život. Nejenom sbírání se ze země. A přesně k tomu bys měl svůj sikspek trénovat.
Nejlepší způsob tréninku břišáku je prostě snaha o největší zatnutí a tenzi, kterou jsi schopen vytvořit.
A to je všechno! Jednoduchý (simple)? Jo. Lehký (easy)? Hádej…

Jaký cviky vybrat?

  • Plank (prkno) – start z kliku a nehejbej se a zadek drž v rovině)
  • Bird dog (letící pes) – to fakt neumím popsat, googluj
  • Mrtvý tah – zvedni ze země těžký cokoliv s rovnýma zádama a hoď to zpátky dolů na zem
  • Military press – vytlač nad hlavu něco težkýho)
  • Klik a jeho bžilion variací (jo, tohle znáš)
  • Farmer’s Walk – nalož si do pracek co uneseš a choď s tím dokud ti to neupadne
  • Power wheel (kolečko)- jako když válíš těsto válečkem, ale trošku jinej level
Tady to máš. Trénink břicha prostě nekomplikuj. Ve většině funkčním cvicích je břicho dostatečně zapojeno.
Přestaň ztrácet čas cvičením břicha a využij ho na něco, co tě opravdu baví. A pokud máš rád/a svoje záda a v budoucnu nechceš mít otravný bolesti a vyhřeznutý plotýnky, doporučuju přestat denně trénovat na Mistrovství světa ve sklapovačkách.
Proto rád říkám, že můj nejoblíbenější cvik na břicho jsou dřepy. (Obvyklá odpověď přichází pohled typu – Co to sakra mele?).
Po přečtení tohoto článku se pohled při mé odpovědi třeba změní. A nebo ne.

Nechť tvůj sikspek žije a prosperuje.