3 KROKY jak připravit (a milovat) svojí ZELENINU

Co dělat, když to myslíš se svýma výsledkama opravdu vážně, ale prostě nemáš rád/a zeleninu?
Nejdřív je dobrý vědět, že to není nic nenormálního…a že nejsi rozhodně sám/a.
Vyzkoušej náš následující 3-krokový průvodce k tomu, aby ses přesunul/a z pozice „vyplivávám“ zeleninu do pozice „vyhledávám“ zeleninu.

Jestli jedeš paleo, vegan, intermittent fasting nebo vegetariánství, všechny tyhle výživové „styly“ se shodují na jednom

JEZ SVOJÍ ZELENINU

ALE KOLIK Z NÁS JI PŘECE NEMÁ TOLIK V OBLIBĚ?

Spíš použiju lepší slovo – nesnáší zeleninu…protože je prostě divně hořká.

A pak tu máme tohle dilema:

  1. zelenina je správná, zdravá a důležitá
  2. každej má jiný chuťový preference
  3. někteří lidé jsou geneticky víc uzpůsobený k oblibě/neoblibě zeleniny
  4. jak teda získat všechny benefity zeleniny, když se nám nechce jíst?

Takže v tomhle článku stručně shrnu následující:

  1. proč někteří lidé nemají zeleninku rádi
  2. proč nejsou „ti špatní“ když si jí neužívají
  3. co se s tím dá udělat?

Ano, zeleninka je dobrá!

Jakto že jí někdo může nemít rád kvůli genům?

Stručně popsáno je to takto.

V posledních letech byly identifikovány 4 další chutě.

V zelenině převažuje HOŘKOST.

Hořkost je v přírodě spojená se smrtí, psychotropikama (halucinogenní houby např.), utišovače bolesti, stimulace (kofein).

A proto, že můžou bejt dost nebezpečný, vyvinuli jsme se tak, abysme tyhle věci rychle vyplivli (a zachránili se).

Takže dává perfetkní smysl, že někteří z nás nemůžou chuť zeleniny dostat přes jazyk.

Další faktory, který ovlivní jestli jsi v kategori mám rád/ nemám rád?

  1. jakým příchutím jsi byl/a vystavena při tvém vývoji v u tvojí mámy „v bříšku“
  2. co ses naučil/a a praktikoval (olivy, pivo, kafe…to všechno není napoprvý ok ale pak se chuť může změnit)
  3. jak tě vychovali (vyrůstal/a jsi na jídlech z mikrovlny nebo jste měli všechno ze zahrady)
  4. kde žiješ (eskymáci,evropani, asiati – totálně jiný použití surovin)
  5. jíš hodně zpracovaných jídel (umělá dochucovadla tě tzv. ztlumí a ty budeš chtít cejtit „neutrální jídlo“)

Jak teda zlepšit svůj vztah k zelenině?

Uvědom si, že JE MOŽNÝ změnit svoje chuťový preference.

Buď chceš nebo ne.

A jestli chceš, mám tu pro tebe 3-krokovej návod, jak na to.

1.VÝZVA

Najdi jídlo, který ti normálně nechutná (hořkej salát).

Pusť si k tomu tvojí nejnakopávanější hudbu (přesně tu, která ti pomůže v poslední sérii zvednout o 10kg víc) a vlítni na to! Ochutnej to!

A sleduj co se stane.
Můžeš to milovat..nenávidět…a nebo prostě meh – nic moc no.

Každopádně, měl/a jsi odvahu to aspoň ZKUSIT!

Výzkumy ukazují, že některý jídla musíš vyzkoušet několikrát (viz kafe,pivo, olivy), než je začneš mít rád.

Takže vytvářej výzvy ČASTO!

2. Přidej spojence

Snaž se kombinovat.

Těžko by ti chutnala strouhanka nebo syrový maso. Ale ochucenej krásnej řízek – to už by šlo ne?

Pokud spáruješ několik různých surovin/zelenin, může tě překvapit, jak si výsledný „produkt“ užiješ.

Vytvoř v jídle harmonii. Vzpomeň si na Pohlreicha, kterej je specialista v kombinování jednoduchých chutí k dokonalosti. Snaž se o to samý.

2. Zjemni

Pokud zkombinuješ hořkost a téměř cokoliv = hořkost se magicky zjemní.

Pokud ošálíš jazyk a ten ucítí víc chutí, hořkost už nebude v mozku tak dominantní.

Olivový olej, ocet, sůl, med, hořčice…udělají zázraky.

++++++

Takže teď už si jen vyber jednu výzvu, jeden pár a jednu jemnost a pojď udělat z tvýho zeleninovýho jídleníčku pořádnou variaci!

Různých kombinací je nepočítaně!

Následující grafický průvodce ti situaci ještě víc zjednoduší.

Chceš víc podobnejch triků, nápadů a ověřených strategií, jak vybudovat nutriční zvyky, které ti konečně přinesou udržitelnou proměnu?

Buď 5.dubna na našem nutričně/lifestylovém semináři ZDARMA!

Přihlaš se klikem na obrázek.

získej kontrolu nad tvým jídlem, tělem a životem