10 tvých TOP NUTRIČNÍCH otázek zodpovězeno (bez vytvoření dalšího chaosu) – ČÁST 1/5

Výživa umí být zmatená, frustrující a dost často otravná.

Hlavně je to ale jedno z nejkontroverznějších témat.

Teď si asi myslíš, proč o ní jako coach mluvím takhle?

Je to docela jednoduchý proč – vytváří zmatek, stres a štve spoustu z mejch klientů, se kterýma pracuju každej den v Underground Areně.

A pak když se bavím s jinýma coachema, každej má svojí oblíbenou „metodu“, „dietu, postup a myslí si, že všechno ostatní je špatně. A to ani nezmiňuju média, který fantasticky dokážou rozpliznout tolik neúplnejch informací a pak mají všichni z výživy hlavu jak meteorologickej balón.

Rozhodnul jsem se stvořit blog s 10 nejpálivějšíma otázkama a trablema, který ti natuty vrtají hlavou. Tyhle otázky totiž slýchám den co den a teď se konečně dostanu k tomu, abych navždy zastavil (nejen) tvoje trápení.

1) Fakt potřebuju tolik bílkovin?

Nejdřív zkusíme definovat pojem „tolik“ protože to pro každého znamená jinou gramáž.

Ale pravděpodobně je odpověď na tuhle otázku – ano.

Nebojím se říct, že více ne 75% populace, se kterou pracujeme, má tendenci příjímat nízký množství bílkovin a na druhou stranu víc tuků a cukrů a celkově kalorií obecně.

Tím nechci říct, že musíš jíst 3g bílkovin na kg  svojí váhy, nosit sebou krabičky kuřecího nebo do sebe nonstop lejt proteiňák.

Doporučení, který může dávat smysl je cca 1,5-2g na svojí tělesnou váhu v kg. Čím víc váhy máš na zhubnutí, tím níže se budeš pohybovat v těchhle číslech.

Protein je mega důležitej prvek protože nás udrží ve stavu „najedenej“, obsahuje méně kalorií, poskytuje obnovu tkání po tréninků (staví nový) a horko těžko se uloží jako tělesnej tuk.

Taky má ten efekt, že při jeho trávení tělo spálí větší množství energie – skoro 30% bílkovin co sníš, rovnou shoří jako energie (oproti tukům a sacharidům).

Takže si běž dát svojí bílkovinku, bejby!

2) Když jím sacharidy k snídani (nebo obecně vůbec), přiberu po nich?

Ujasněme si následující fakt = sachry nejsou nepřítel. Sachry jsou tvůj nejlepší kamarád vlastně!

Nikdy tě neomrzí a vždycky k ním budeš mít „pozitivní vztah“.

Takže odkuď pocházejí ty špatný zprávy? Proč mají tak blbou reputaci?

Shrnul bych to takhle – dost špatnej marketing. Výživovej svět prostě VŽDYCKY potřebuje obětního beránka, na kterýho se dá všechno hodit.

Když se podíváš zpátky do minulosti, dřív to byl tuk  ten největší zlosyn. Pak to byl bílej cukr, proto jsou přeci všichni obézní.

No a teď taky zpracovaný jídlo a sacharidy.

A vlastně ještě mléčný výrobky, po těch se zle tloustne….je toho hodně.

Média a marketing – lidi tomu věří (možná i ty)..ale teď už nemusíš, protože se vždycky jedná jen o novou reklamu na něco, co se zrovna snaží prodat.

Nejlepší pravidla, který u sacharidů brát vážně?

Jak to shrnout?

Jestli máš rád/a sacharidy, jez je – jen hlídej celkový množství přijatý energie a budeš v pohodě…a budeš mít výsledky.

Nebál bych se ani říct to, abys udržel tvoje sacharidy ve větších číslech obecně. Budou totiž tvoje palivo pro dny, kdy chceš po tvým těle velkej výkon.

===============

Chceš víc podobnejch triků, nápadů a ověřených strategií, jak vybudovat nutriční zvyky, které ti konečně přinesou udržitelnou proměnu?

Buď 5.dubna na našem nutričně/lifestylovém semináři ZDARMA!

Přihlaš se klikem na obrázek.

získej kontrolu nad tvým jídlem, tělem a životem